ponedeljek, 15. december 2008

Tehniški muzej - Bistra pri Vrhniki

Tehniški muzej Slovenije je doma v nekdanjem samostanskem oz. grajskem kompleksu v Bistri pri Vrhniki. Naselje in grad nosita ime po bistri vodi kraških izvirov, ki dajejo okolju poseben čar. Bistra je svojo kulturno, politično, gospodarsko in družbeno vlogo v minulih stoletjih zamenjala kar trikrat: od leta 1260 do razpustitve v letu 1782 je bila kartuzija, po prenovi leta 1826 je služila kot graščina, od leta 1951 pa je stalno prebivališče Tehniškega muzeja Slovenije.












































Ogled zbirk prometnega oddelka se začne z zbirko avtomobilov iz obdobja do 2. svetovne vojne. V sami zbirki zavzema posebno mesto najstarejši ohranjeni avtomobil v državi, dvosedežni Piccolo iz leta 1906. Sledijo mu trisedežni Wanderer Pupchen iz leta 1921, avstrijski Perl iz istega obdobja, ki velja za edini ohranjeni primerek tega avtomobila, Austro Daimler iz leta 1914, Ford T iz leta 1923, edini ohranjeni primerek avtomobila iz tovarne našega rojaka Janeza Puha pri nas - Puch Alpenwagen iz leta 1920, in drugi.
V desetletju pred osamosvojitvijo je
Tehniškemu muzeju Slovenije uspelo pridobiti 15 avtomobilov, ki jih je uporabljal jugoslovanski predsednik Tito. To so večinoma redki primerki prestižnih limuzin z visoko tehnično in zgodovinsko vrednostjo. Med njimi naj omenimo: Mercedes 540K iz leta 1939, ki ga je Titu podarilo hrvaško notranje ministrstvo, Packard iz leta 1937, ki ga je Titu leta 1945 podaril nekdanji voditelj Sovjetske zveze Stalin, dva ZIS-a iz leta 1954- dar Nikite Hruščova, ki je nasledil predsednika Sovjetske Zveze Stalina, Horch 951A, dar Tretje ruske armade, Rolls Royce, iz leta 1952, ki ga je Titu podarila Republika Slovenija in še vrsta drugih.